neděle 10. března 2013

.:BeFit:. Začínáme aneb 0. týden!

Krásný den všem milým čtenářům,
budu upřímná. Z duše nesnáším cvičení. Ale s mojí fyzičkou je to asi jako se sloupkem želé. Pěkně se klepe a když na něj postavíte nějakou zátěž, tak se podlomí. Fajn, je potřeba to změnit...


Jsem člověk, který absolutně nedodržuje žádný řád, pokud k tomu není nucen vyšší mocí. Tou vyšší mocí budete v tomto případě vy, čtenáři, a tento blog. Má vůle je totiž v momentě udržování nějaké životosprávy schovaná někde pod postelí. A tak se vám tu budu přiznávat ke všem prohřeškům, které spáchám, a zároveň se budu snažit jich dělat co nejméně, abych se za sebe nemusela stydět.

S pár děvčaty jsme se pod záštitou Jane z Jane and her world rozhodly, že do toho půjdem společně, budeme se podporovat a tak trochu spolu i soupeřit. :) Tak nám držte pěsti a třeba to s námi zkuste také! :)


Pár rad do začátku ode mě pro mě a třeba i pro vás :)

1. Pokud mám začít s něčím, co není úplně příjemné, potřebuju si koupit nové věci, abych měla z něčeho radost, to dá rozum! :) (Do školy jsem taky potřebovala nové tužky, sešity, desky, penál a další blbinky, abych se vůbec donutila tam chodit.) Takže určitě oblečení
na cvičení, hrníček na vodu a čaj, mističku na zobání zdravých dobrůtek, pinetky, čelenky
a gumičky do vlasů a tak.

2. Nesmí se to odkládat. Začnu tudle neděli... Tak až tu příští... A nebo taky nezačnu vůbec. Tak to ne! Je to dané, tuhle neděli a basta! Obléknout do cvičebního, pustit hudbu, připravit vodu, ručník a jde se na věc!

3. Lepší je pojmout to komplexně. Ono samotné cvičení asi moc nestačí. Upravíme stravu, rozvrhneme den a usmíváme se na svět, protože s úsměvem jde všechno líp! :)

4. Je třeba se odměňovat! Za dosažené výsledky, každý dle svých možností a preferencí. Jen se to nesmí přehánět se zákusky. :)

5. Kdo má problém s pitným režimem jako já a jehož úspěchem je rekord dne půl litru tekutin, nechť si tento bod vezme k srdci. Konvici s vodou/čajem na stůl a hrnek před sebe. A lokáme do rytmu při práci...

6. Brambůrky a další mlsky nahradíme semínky, oříšky, corn lupínky. A pozor, je to návykové... Nikdy jsem nemusela dýni, ale jen co píšu tento článek, půl pytlíku zmizelo... Neví někdo kam? :)

7. Pokud přes den nutně potřebujeme sladké, je lepší to směřovat do první poloviny dne (snídaně, svačina). Nejlepší je samozřejmě ovoce, ale nad občasnými hříšky přivíráme očičko. ;) Já miluji všechno ovoce, ale bohužel mi vadí na zuby kyseliny z jablek a citrusů.
A všeho ostatního ovoce můžu jen trochu najednou. Za to si jej ale dopřávám častěji. Nejraději mám banán, kaki kurmu, jahody, kiwi, liči, blumky,...

8. Za žádnou cenu se tvrdě neomezovat! Když je kapučíno a zákusek, tak prostě je. Tak si dám lehčí večeři. Je potřeba myslet u toho logicky a nezakazovat si nic, co máme rádi. Hranolky s tatarkou? Ok, klidně, k večeři je pouze zelenina a ke snídani ovoce.

9. Nepřepínat se. To je snad to nejhorší, co se dá v začátcích udělat. Naložím na sebe 3x denně 7 dní v týdnu kardio. A po prvním dnu s nějakým cvičením nadobro končím! Pokud dosud nemám výrazný pohyb, začínám z lehka a pomaleji, jinak se odrovnám a praštím
s tím po prvním dni.

10. Zapisujte si výsledky. Mně to vždy udělá radost, když vidím půlcentimetrový pokrok. :) Ale hlavně nestoupejte na váhu každý den. Jen vás to bude odrazovat, že se nic neděje... Chce to interval. Každých čtrnáct dní uveřejním tabulku, jak si vedu.
Zde jsem ve fázi želé, proto prosím, buďte shovívaví. Znám své chyby a snažím se
s tím něco dělat. :)

0. týden
 (doufám, že se vám to zobrazuje aspoň trošku normálně, hrála jsem si s tím, aby čísla byla alespoň nějak zarovnaná)
 

                                 skutečně             ideálně

         Výška:            165 cm                        165 cm
         Váha:              53,7 kg                        49 kg


         Hrudník:        87 cm                          87 cm
         Pas:                  63 cm                          59 cm
         Boky:              96,5 cm                       89 cm


         Paže:                27 cm                          24,5 cm
         Stehna:           55,5 cm                      49 cm
         Lýtka:              38 cm                          34 cm





Měřím a vážím se 1x za čtrnáct dní v neděli dopoledne, hodinu po snídani a těsně před cvičením. Přibližně v tuto dobu budu také přidávat příspěvky do rubriky .:BeFit:.
a seznamovat vás s pokroky a postřehy za těch uplynulých 14 dní. Proto příští tabulka nebude mít název 1. týden, nýbrž 2. týden. :) To jen kdyby to někoho překvapovalo. :D

Problémové partie jsou jasně vidět na fotce i na číslech: paže, pas, boky, stehna. Lýtka mám silná bohužel kvůli svalům, nevím, jestli se s tím dá něco dělat. :(

Neděste se, nechci být žádná vychrtlinka, ale myslím, že optimálně ke svojí postavě jsem "ideální" míry upravila správně. Je prostě zřejmé, že mám úzká ramena a celkově jsem
od pasu nahoru drobnější, takže je potřeba to trošku upravit a "sladit".


To je ode mě na poprvé asi všechno. Další rady a postřehy budu přidávat v průběhu mých pokusů. Držte mi pěsti a já se jdu zapotit! :)

4 komentáře:

  1. Přeji hodně štěstí, určitě to zvládneš. :) Hezky sis to vypsala! :) Jinak si myslím, že postavu máš fajn, není to žádná hrůza jak píšeš. A máš správný pohled na věc, tak to má být! :) Jen jít na váhu pod 50 kilo mi přijde drastické. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Strašně pěkně jsi to napsala :) Souhlasím, souhlasím ... a ten bod číslo 1 nemá chybu.

    OdpovědětVymazat
  3. moc moc drzim palce, idealne je nielen zacata ale aj vydrzat :)

    Inak pozyvam ta na TOP giveaway o Macadamia hair vyrobky, tu:
    http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/03/top-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  4. Přijde mi, že míry a váhu máš super. :) A já se taky řídím podobnými body jak ty :).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře! :)

Díky moderování komentářů si KAŽDÝ přečtu a žádný nepřehlédnu, žádný mi neunikne. :)