pátek 12. října 2012

.:Péče:. Úprava a výživa nehtů

Ahoj,
dnešní příspěvek bych chtěla věnovat přípravkům na nehty, pomůckám, které používám
a nehtům obecně. V první řadě si postěžuju, jak to mám já - rychlerostoucí tvrdé "cosi",
co nejde stříhat normálními nůžtičkami. Ne, nebojte se, nejsem zvířátko, ale ze svých drápků jsem občas vážně nešťastná! (Ne všechno pevné a rychlerostoucí je fajn.) Od mala mám nehty poměrně pěkné, nikdy jsem si je neokusovala, ale stříhání pro mě bylo vždycky utrpení. Přináším proto několik postřehů, které by se mohly hodit i Vám, co máte podobný "problém" jako já. :)

Začnu tím, jak se o nehty starám. Řeknu vám - na pravidelnost mě neužije, takže až když jsou fakt dlouhé, že se mi jeden z nich o něco zlomí, teprve s tím něco dělám. Což je špatně. Jelikož, jak jsem psala v úvodu, obyčejné nehtí nůžtičky jsou na mě opravdu krátké, kleštičky mi nehet vždy jen "rozpižlají" a pilník tuhle práci prostě nezvládá, na dlouhý
nehet beru nejtěžší kalibr a to - nůžky na papír! Vážně barbarské, já vím, ale co nadělat.

Moje pazoura pro představu. :) Nehet na palci cca po týdnu a půl růstu, jinak ostříháno.

Za ta léta jsem ale přišla na zajímavou věc (ono je to teda asi známo jak je svět stár, ale což, třeba to ještě někdo neví :D). Po delším koupání (ne sprchování - příliš krátká doba) jsou nehty celkem pěkně změklé a stříhat jdou! Ovšem, má to jeden háček. Třepí se. Nebo
aspoň ty moje. Tudíž jsem zase na začátku a odcházím se svěšenou hlavou kamsi do nory
a schovávám se... A nebo taky ne, protože se přece nevzdám. Ostříhám ty zmetky
po koupání, pak počkám, až zase krásně proschnou, roztřepí se jak listové těsto po upečení
a vezmu na ně pilníček.

Dejme tomu, že jsou nehty ostříhány, zapilovány na požadovaný tvar a co teď? No přece
ta "péče". Po časech, kdy jsem používala různé krémy na nehty a lůžka a podobné mastné, nevábně vonící produkty, co nadělaly spíš víc škody než užitku, jsem se ustálila u jednoho, který mým nehtům vyhovuje. Je jím Výživné pero na nehtovou kůžičku z řady Essentials
od e.l.f. kosmetiky. O Elfíkovi budu psát jistě i v příštích článcích, teď se budu věnovat peru.
Elfí pomocník :)

Koupila jsem si ho nedávno, že vyzkouším něco, co by mohlo ulevit mojí rozpraskané nehtové kůžičce. Jako malá jsem trpěla hodně na atopický ekzém, který samozřejmě nevynechal ani prsty na rukou, takže na kůžičce se to docela dost podepsalo. Ale zpět
k produktu. Pero má celkem pěkný bílý plastový obal, dobře se drží, hrot je mírně zkosený po obou stranách a je příjemný při nanášení. Obsah je 3,2 g, což se může zdát málo,
ale pravděpodobně moc rychle neubývá (nevím, nemůžu posoudit, mám jej krátce).
Na obalu se můžeme dozvědět, že je obohacen o avokádový a mandlový olej, vitamíny E, A, C a pro-vitamin B5. Olejovou strukturu opravdu má, ale chviličku po nanesení se krásně vpije do kůže a není nijak nepříjemný. Vůně je spíše neznatelná, s lehkými podtóny, snad oněch olejíčků. Složení napíšu tak, jak je uvedeno: isododecane, sweet almond oil, grape seed oil, avocado oil, tocopherol, ascorbyl palmitate, retinyl palmitate, panthenol, aloe vera oil. Složení se mi zdá OK, nevidím žádnou nebezpečnou věc (pokud vy ano, napište ji prosím do komentářů).

Tento olejíček používám téměř každý den večer a zároveň po stříhání a pilování nehtů,
kdy
se kůžička pilníkem mechanicky poškodí.

Dalším pomocníkem v úpravě nehtů je malá kapesní leštička od Avonu, kterou mám moc ráda už pro její vzhled. :) Je myšlená jako přívěšek ke klíčům, ale to bych nedoporučovala, jelikož kloubek, na kterém jsou pilníčky, není dvakrát bytelný. Zároveň by byla určitě brzy špinavá (jak znám své přívěšky na klíčích, jsou od nich poškrábané a mají šmouhy). Leštička je světlounce modrá s květinovým motivem.

Milá věcička :)

Po vysunutí prvního plátku se objeví bílý "pilníček" č. 1, který je nejhrubší. Opracuje rýhy na nehtu a krásně ho zarovná. Na dalším plátku je už jemnější, č. 2, také bílý, který zahladí práci prvního. Třetí je světle modrá leštička, po níž je nehet už opravdu hlaďounký
a připravený na práci posledního, tyrkysového plátku č. 4, který nehtu propůjčí báječný lesk. Pro ty, které se nerady lakují, je to řešení, jak mít parádní a upravené nehty i bez laku. Pokud používáte leštičky jemné, nemělo by se stát, že se vám nehet ztenčí, u silných nehtů to ani nemusíte řešit.

No a poslední věcí je skleněný pilník, který, myslím, nemusím představovat... Nemám ho vůbec ráda, skleněné pilníky mi nepřirostly nikdy k srdci, vadí mi, jak "škrábe", úplně jak kdyby někdo jezdil nehty po tabuli nebo něčem podobném. Mívala jsem kdysi kovové - jeden s hrubou plochou (téměř stejný problém) a druhý s drážkami. Ten s drážkami byl nějaký velmi nekvalitní a začal reznout, tak jsem ho nepoužívala (je to už hooodně dávno), ale strukturou povrchu mi vyhovoval nejvíc. Kdybyste někdo věděl, kde ho sehnat, sem
s tím! Přijde mi, že teď se dělají už jen ty se zdrsněným povrchem, což je pro mě takřka utrpení (mám husí kůži, jen to píšu :D).


A co Vy? Jaké pomůcky, produkty a potřeby používáte ke zdokonalení svých drápků? :)

Přeju krásný slunečný den
Runa


obrázky jsem si vypůjčila ze stránek elfcosmetika.cz a avon-styl.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše komentáře! :)

Díky moderování komentářů si KAŽDÝ přečtu a žádný nepřehlédnu, žádný mi neunikne. :)